Rezerwacje Lotnicze

Zarezerwowałem czas dla Was..

Rezerwacje Lotnicze

Do Bydgoszczy zawita Adria Airways

Najprawdopodobniej wiosną klienci portu lotniczego w Bydgoszczy będą mogli polecieć bezpośrednio do Monachium. Słoweńskie linie lotnicze Adria Airways chcą uruchomić tego typu połączenie, jednakże wszystko musi zostać zatwierdzone jeszcze przez samorządy zarówno Bydgoszczy jak i Torunia. Głównym problemem analizowanym na spotkaniach jest między innymi sprawa finansowania owych lotów, jeżeli jednak przedstawiciele miast dojdą do konsensusu to sprawa będzie już niedługo sfinalizowana. Finansowanie dotyczyć będzie również wsparcia marketingowego, kwota jaką trzeba będzie zapłacić nie jest jednak jak na razie znana. Wielu ekspertów uważa, że połączenie do Monachium jest bardzo istotne gdyż jest to ogromny port z którego będziemy mogli następnie dostać się w wiele miejsc do których wcześniej nie mieliśmy tak łatwego dostępu. Tego typu port przesiadkowy byłby zdecydowanie ogromnym plusem dla polskiego portu lotniczego. Dyrektor Business Centre Club Andrzej Matusewicz twierdzi, iż Monachium stanie się ważniejszym punktem docelowym niż Warszawa i otworzy nam okno na świat.

Adria Airways

Lotnisko w Monachium jest drugim pod względem wielkości lotniskiem w Niemczech i rocznie obsługuje ono ponad 37 milionów pasażerów. Z niemieckiego portu możemy polecieć więc w niemal każdy zakątek świata. Oferuje ono połączenia do Europy, Azji, Afryki oraz Ameryki zarówno północnej jak i południowej. Loty z Bydgoszczy mają rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia. Z początku trasa ta wykonywana byłaby raz dziennie, zazwyczaj rano samolot startowałby z polskiego portu lotniczego w kierunku Monachium. Za uruchomieniem połączenia wstawia się również prezes portu, pan Tomasz Moraczewski. Prezes zaświadczył że rozmowy z potencjalnymi przewoźnikami są obecnie prowadzone i udało się wynegocjować pewne warunki między innymi ze słowiańskimi liniami lotniczymi. Zanim jednak samorządy podejmą jakiekolwiek decyzje należy przeprowadzić rozpoznanie jakim zainteresowaniem cieszyłoby się takie połączenie, gdyż same spekulacje tutaj nie wystarczą. Władze lotniska jak najbardziej chcą aby port się rozwijał i otwarcie mówią iż przydałoby się połączenie z dużym międzynarodowym portem przesiadkowym jakim właśnie jest niemieckie lotnisko.

Adria Airways

Tańsze bilety lotnicze do Tajlandii – walka przewoźników

TajlandiaJuż niebawem będziemy świadkami walki między liniami lotniczymi z nad Zatoki Perskiej. Linie Emirates a także Quatar Airlines zaczną ostra walkę o polskiego klienta. Dzięki temu taniej polecimy do Tajlandii czy Indii. Emirates od wielu lat lata do portu lotniczego w Pradze. Już od szóstego lutego będzie oferował połączenia między Dubajem a Warszawą. Quatar Airlines od grudnia wprowadził kierunek między polska stolicą a Dauhą.

Linie lotnicze Emirates

Linie lotnicze przewożą co roku ponad 20 milionów pasażerów. Warszawa będzie 129 kierunkiem tego przewoźnika. W Warszawie zagości Airbus 330-200, na pokładach samolotów możemy liczyć na trzy klasy. W klasie first jest 12 miejsc, w biznes 42 miejsca natomiast w klasie ekonomicznej na pasażerów czeka ponad 180 miejsc. Emirates nie tylko oferuje tanie loty do Dubaju ale także zachęca do dalszych wczasów. Bilety lotnicze do Bombaju kupimy już w cenie 1800 złotych. Do Bangkoku polecimy już za około 2000 złotych. Z Emirates polecimy także do Azji a także Australii. Emirates rozpoczynają kampanię reklamową w naszym kraju. Do Sali kongresowej zaproszono około 500 gości, którzy są związani z obszarem turystycznym. Linie lotnicze zachęcają do korzystana z ich usług a także zaprezentowały profity, które otrzymamy jeśli kupimy bilety lotnicze u tego przewoźnika.

Quatar Airlines w Warszawie

Quatar Airlines w jednym z plebiscytów zostały uznane za najlepsze linie lotnicze świata. Pojawienie się tych linii a także przewoźnika Emirates sprawi, że także inne linie będą musiały zmniejszyć ceny. Nowa połączenia staną się konkurencją dla Lufthansy czy Finnair, szczególnie na trasach do Indii. Linie znad Zatoki Perskiej są dość drogie, szczególnie z powodu świadczenia usług na bardzo wysokim poziomie. Połączenie ze stolicą Kataru będzie możliwe około czterech razy w tygodniu. Możliwe, że jeżeli zainteresowanie będzie duże, linia lotnicza zwiększy ilość połączeń. Linie są znane na wszystkich kontynentach. Pojawienie się ich w Warszawie znacznie ożywi polski rynek lotniczy.

Lot żegna Hanoi, wita Pekin

Polskie linie lotnicze zawieszają loty do Hanoi. Od 24 marca nie będzie można z Lotem już odwiedzić stolicy Wietnamu. Decyzja został podjęta pod wpływem małego zainteresowania tym kierunkiem w klasie biznes na której lot najwięcej zarabia. Mimo ze kierunek cieszył się dużą popularnością w klasie ekonomicznej. Pasażerowie, którzy kupili już bilety mogą liczyć na innych przewoźników, którzy będą latać do Hanoi. Zmianę będzie monitować Lot. Lot ma jednak w planach otwarcie nowych desygnacji. Przede wszystkim liczy na Azję. Już niedługo będzie można polecieć z Lotem do Pekinu.

Pekin

Pekin to przepiękne miasto Chin. Funkcjonuje także jako dużo ośrodek kulturalny w którym znajduje się Muzeum Narodowe a także biblioteki i uniwersytety. W miescie znajduję się także świątynia Konfucjusza. Najpopularniejszym miejscem jest Zakazane miasto. Wcześniej nie można było zwiedzać tego miejsca, obecnie jest tam dostępne muzeum Pałacowe. Symbol miasta stanowi Świątynia niebios. Świątynia znajduje się w głównym miejscu Zakazanego miasta. Pekin posiada niesamowity klimat, dlatego przyciąga co roku tutaj miliony turystów. Pekin po Szanghaju jest drugim co do wielkości miastem. Łączy w sobie nowoczesne budynki jak i ślady odległej i bogatej kultury i tradycji. Pekin funkcjonuje jako wielki węzeł komunikacyjny kraju, stąd turyści nie będą mieli problemów z połączeniami z hotelu do innych części miasta.

Ponadto ostatnio Lot zaoferował wiele ciekawych kierunków w kolejnej edycji szalonej środy. Wiosnę będzie można powitać w Bukareszcie bądź w Lwowie. Oprócz tego można lecieć do Toronto a także zakupić tanio bilety lotnicze do Krakowa. W lutym w Locie można było kupić bilety, w których unikniemy opłaty za wystawienie biletów, co najbardziej opłacało się w połączeniach krajowych. Za niedługo rusza połączenie miedzy Warszawą i Bydgoszczą. Korzystając z usług Lotu bierzemy udział w programie lojalnościowym Miles&More. Zebrane punkty możemy wymienić na nagrody bądź tańsze bilety lotnicze.

Pekin

Jak port lotniczy we Frankfurcie radzi sobie ze strajkiem?

Port lotnicze we FrankfurciePort lotnicze we Frankfurcie boryka się ze znacznymi trudnościami. Od kilku dni załoga samolotowa strajkuje, a obecnie strajk przedłuża się do kilku dni. Planowanie zakończenie ma nastąpić 1 marca. Do tej pory odwołano kilkadziesiąt lotów, lecz lotnisko bardzo dobrze radzi sobie ze strajkiem. Załoga, licząca około 200 osób walczy oto by uzyskać warunki pracy podobne jak w porcie lotniczym w Monachium. Domaga się lepszych warunków pracy, krótszych godzin pracy a także wyższych płac. Mimo długiego przestoju w pracy port a także linie lotnicze radzą sobie nieźle. Na razie połączenia z Polską nie ucierpiały. Lufthansa odwołała około 140 lotów w tym żadnego do Polski. LOT dotychczas także zachował prawidłowa siatkę i połączenia. Mimo wcześniejszych zapowiedzi sporych opóźnień i odwołań lotnisko radzi sobie świetnie z natłokiem pasażerów a także wahaniach w godzinach odlotów.

Strajki powodują jednak duże straty dla samych linii lotniczych. W tym wypadku na duże koszta narażona jest Lufthansa, której poświęcony jest cały terminal w porcie lotniczym we Frankfurcie nad Menem. Starta dla Lufthansy to około 10 milionów euro dziennie. Lufthansa musi zapewnić pasażerom inne loty bądź lot w najbliższym czasie lub oddanie kosztów biletu lotniczego. Mimo ze Frankfurt radzi sobie nieźle z protestującymi a także z ogarnięciem ruchu lotniczego sam także ponosi straty. Niedawno taka sytuację przechodził polski port lotniczy na Okęciu na którym był zatrzymany ruch pasażerski z powodu awaryjnego lądowania Lotu. Sam lot musiał odwołać wszystkie połączenia a inne linie lotnicze czekały z niecierpliwością na lądowanie a później zabranie z pasu „bohaterskiego samolotu”. Francja również borykała się z problemem gdy w porcie Charles de Gaulle ostatnio również odbywały się strajki. W tym roku zima i pogoda była dość łaskawa dla linii lotniczych i darowała nam zeszłoroczny paraliż, który unieruchomił ruch lotniczy na kilku europejskich lotniskach.

Awaria samolotu w polskich liniach lotniczych

Port lotniczy Jesionka220 pasażerów na pokładzie samolotu polskich linii lotniczych, wracających z portu lotniczego w Newark przeżyło chwile grozy. Samolot musiał lądować bez wysuniętego podwozia, jednak cała akcja zakończyła się sukcesem i nikt nie został ranny. Obecnie trwają badania nad przyczyną awarii. Ze wstępnych ustaleń wynika, ze awaria rozpoczęła się już po starcie samolotu. Wstępnie można stwierdzić, ze zawiódł system hydrauliczny. Awaria rozpoczęła się już w trakcie schowania podwozia, czyli na samym początku lotu. Obecnie czarne skrzynki są badane przez Niemieckich ekspertów. Lądowanie bez podwozia wymagało wielkiego profesjonalizmu i opanowania pilota. Oprócz niego w akcji wzięło 11 innych osób z załogi.

Awaryjne lądowanie w Locie wstrząsnęło całą Europą, gdyż wielu pasażerów mogło otrzeć się o poważne obrażenia a nawet i śmierć. Wiele osób, które wtedy były na pokładzie samolotu uważają, ze dostali drugie życie i raczej nie myślą o roszczeniu o odszkodowania, które mógłby wypłacić Lot za straty moralne.

Szczęśliwy finał lądowania i tak nie ejst zbyt szczęśliwy dla linii lotniczych, jeśli chodzi o straty finansowe. Zamknięcie portu lotniczego, spowodowane lądowaniem paraliżowało inne polskie lotniska a także loty wielu innych linii lotniczych. Najczęściej bazą zastępczą był Kraków i Katowice. Jedynie port lotniczy Jesionka i Bydgoszcz nie odczuły zbytnio zamieszania na polskim rynku lotniczym. Lot przez odwołanie połączeń codziennie liczy do dwóch milionów strat. Dzięki temu, ze jest uczestnikiem programu Star Alliance te straty troszkę zmaleją.

Polskie linie lotnicze od niedawna dźwigają się z potężnego kryzysu. Cała akcja marketingowa, jak na przykład promowanie Polski w Europie specjalnym samolotem Lotu, ma na celu przywrócić polskim liniom lotniczym dawną pozycję. W przyszłym roku planuje się także prywatyzację Lotu. Prezes polskich linii lotniczych pragnie jak najszybciej sprawić by Lot stał się jedną z najpotężniejszych linii w Europie.