Rezerwacje Lotnicze

Zarezerwowałem czas dla Was..

Rezerwacje Lotnicze
Rezerwacje-lotnicze.pl » Artykuły otagowane jako "linia lotnicza finnair"

Flota do wymiany

FinnairWiele europejskich linii lotniczych jest właśnie na etapie modernizacji swojej floty, czego doskonałym przykładem jest nasz rodzimy przewoźnik. Po odebraniu Dreamlinera LOT jest posiadaczem najmłodszej floty. Pozostali przewoźnicy nie spoczywają jednak na laurach i także inwestują w nowe samoloty, nie od dziś wiadomo, że mimo iż początkowo jest to ogromny wydatek na dłuższą metę może przynieść wiele oszczędności.

Również przewoźnik z północy, czyli linia Finnair rozpoczyna właśnie program odnowy floty, dzięki czemu będzie można zaoszczędzić aż 60mln euro do końca 2014, czyli w nieco ponad 2 lata. Wymiana floty jest częścią większego programu oszczędności na kwotę 140 mln euro, który wdrożono w sierpniu ubiegłego roku.

Fińska linia lotnicza zdecydowała się uziemić kilka maszyn średniego zasięgu, chodzi dokładnie o cztery Airbusy A320. Po prostu musiała zrezygnować z umów leasingowych na cztery najstarsze samoloty z rodziny A320. Cztery samoloty mniej w powietrzu wymagają od przewoźnika optymalizacji rozkładu połączeń, a więc wydajniejsze wykorzystanie reszty floty. Finnair obiecuje, że na rezygnacji z eksploatacji samolotów nie ucierpią pasażerowie.

Zmiany we flocie przewoźnika przyniosą znaczne oszczędności, a pozostałe samoloty zostaną lepiej wykorzystane bez wpływu na ilość oferowanych połączeń. Ostatni lot wysłużonych maszyn odbył się 31 października 2012r. Co istotne dla pracowników oraz klientów, program optymalizacji floty nie będzie miał wpływu na zatrudnienie oraz ilość oferowanych połączeń.

Linia lotnicza Finnair dąży do poprawy efektywności kosztowej, prognozy są bardzo dobre i jeśli wszystko pójdzie dobrze, przewoźnikowi już w tym roku uda się osiągnąć dodatni wynik operacyjny. Strategia zakłada osiągniecie 6% zysku operacyjnego na koniec 2014 roku. Konkurencja jednak nie śpi, inne linie także wprowadzają oszczędności, ponadto trudności sprawiają wysokie ceny paliwa, oraz zaostrzenie konkurencji.

W przeciągu dwóch najbliższych lat fiński przewoźnik planuje także wycofać cztery Boeingów 757-200 używane obecnie do połączeń czarterowych, zastąpione zostaną pięcioma Airbusami A321 z sharketami

Aby plany związane ze wzrostem ilości połączeń do Azji mogło się ziścić konieczna jest modernizacja floty dalekodystansowej, Dlatego w najbliższych latach Finnair zakupi 11 maszyn A350 XWB. Wartość tych inwestycji to kwota około 1,3 mld euro. Jednak być może to nie wszystko ponieważ linia lotnicza rozważa także nie wyklucza zamówienie A320neo.

Tak jak dziś Linia lotnicza LOT jest pierwszym w Europie posiadaczem Dreamlinera, tak Finnair będzie pierwszą linią w Europie, która w 2015r. otrzyma Airbusa A350 XWB. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów przewoźnik chce zaoferować najwyższą jakość i komfort podróży oraz obniżenie kosztów operacyjnych dla linii.

Redukując koszty, Finnair zamierza zoptymalizować flotę średniego zasięg w ruchu europejskim, usprawnić sprzedaży i marketingu i poprawić efektywność kosztowej usług obsługi technicznej.

British Airways i Iberia poszukują nowej ofiary

British AirwaysNowe informacje płyną z niedawno powstałego giganta branży lotniczej, czyli linii lotniczych British Airways i Iberia, otóż koncern ogłosił niedawno, że prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie przejęcia kolejnego dużego gracza. Prezes spółki twierdzi, że pod uwagę branych jest 12 przewoźników z kilku kontynentów, nie podał jednak, z kim dokładnie prowadzone są negocjacje.

Brytyjski BA oraz hiszpańska Iberia ani na chwilę nie zwolniły tempa, po spektakularnym połączeniu, do którego doszło w ubiegłym roku, w wyniku czego stworzona została jedna z największych grup lotniczych na świeci, w tym roku szukają innych, dużych linii, które mogłyby znaleźć się w ich szeregach. Sojusz pod nazwą International Airlines Group obejmuje łącznie 419 maszyn latających na ponad 200 trasach i 62 mln pasażerów przewożonych rocznie, tak więc dla nowego członka byłaby to niewątpliwie udana współpraca.

Obecnie na rynku lotniczym następuje konsolidacja, duzi gracze przejmują mniejszych. Konkurencja British Airways – Iberia nie śpi i również szuka okazji do udanych zakupów, a jak wiadomo nowy koncern na pewno nie poprzestanie na jednej jedynej fuzji.

Pierwotna lista obejmowała 40 interesujących przewoźników, dziś została najlepsza dwunastka, z którymi od nowego roku spółka prowadzi intensywne negocjacje. Oczywiście nazwy wielkiej 12 utrzymywane są w tajemnicy, ale agencje informacyjne powołujące się na sprawdzone źródła podają, że wśród nich są m.in. największy australijski przewoźnik Quantas (gdzie linia British Airways ma za sobą kilka nieudanych podejść 2 lata temu), South African Airways, linia lotnicza Finnair i największy azjatycki tani przewoźnik AirAsia.

Głównym celem spółki International Airlines Group jest ciągła ekspansja i przejmowanie nowych linii lotniczych. Hiszpańsko-brytyjski koncern najbardziej poszukuje linii lotniczych, które operują na najszybciej rozwijających się rynkach świata, a więc w Brazylii, Chinach czy Indiach. Mamy zaledwie luty, tzn. drugi miesiąc nowego roku, a akcje British Airways wzrosły o 19 procent, natomiast Iberii o 20 procent, a w dniu kiedy ostatni raz występował przed mediami prezes spółki, Pan Walsh akcje obu przewoźników rosły o 1-2 punkty procentowe.